6. joulukuuta 2012

Kysymyksiä tarkkasilmäisille: 1) Mikä automerkki 2) Onko kuvassa jotain outoa ? 3) jos on, mitä outoa ? 4? Jos on outoa, mikä voi aiheuttaa kyseisen outouden ? Palataan aiheeseen tuonnempana. Vastaukset/keskustelut tänne tai Google -dokkariimme.

3 kommenttia:

  1. 1.väsyneillä silmillä näyttää VAG:n diesel VW Tr
    2.Joo
    3.Nokka-akseli poikki
    4.Jako sekaisin,vent.solmuun ja PAM ! Nokka-akseli entinen ja vähän muutakin...

    terv. puolinukuksissa...

    VastaaPoista
  2. Juu
    1)Kone on VAG/Volvo -yhteistyövitosdiesel. Tämä yksilö on kuvattu Transporterin nokalla.
    2)Niin on
    3)Totta turiset
    4)Jakohihna ehjä ja jako paikallaan. Tästä jatkuu !!!

    VastaaPoista
  3. Eli tämän tarinan koko kuva: autolla ajettu n. 400 000 km. Jakopääremontti vesipumppuineen kaikkineen tehty 12 000 km ennen hajoamista. Jakohihna siis paikallaan ja ehjä ja kaikki rullat+ vesipumppu pyörivät normaalisti. Tässä moottorimallissa venttiilit ovat kohtisuorassa (=männän suuntaiset). Nokka-akselin laakerit ehjät eli katkeaminen ei ole johtunut nokka-akselin kiinnileikkautumisesta. Venttiilikoneiston sisällä ei ole vieraita esineitä (joskus käy niin, että vieras esine (esim. mutteri) putoaa venttiilikoneistoon), joten vieraan esineen joutuminen nokka-akselin ja kannen väliin ei ole aiheuttanut äkkipysähdystä ja sinänsä hauraan akselin hajoamista moneen palaan.

    Näin ollen vaurion mahdollisista syistä on poissuljettu kaikki muut paitsi moottorin joutuminen ylikierroksille.

    Miten homma jatkuu tästä ?

    VastaaPoista